מיכל זיקוק ענק עלה בלהבות, כוחות נפרסו וכבישים נסגרו

    דוד קורצוייל No Comments on מיכל זיקוק ענק עלה בלהבות, כוחות נפרסו וכבישים נסגרו

    הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער • המשטרה: אין סכנה לאוכלוסיה • בז"ן: עיקר המאמץ מושקע בקירור המכלים הסמוכים • עשרות צוותי כיבוי נוטלים חלק בפעולות הכיבוי • מפלס הדלק במיכל הבוער ירד ל-75 ס"מ

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשעה פרצה שריפה במיכל אחסון דלק של בתי הזיקוק. צוותי חירום צוותי המפעל וצוותים של איגוד ערים להגנת הסביבה פועלים במקום

    עקב השריפה בבתי זקוק: נחסמו כביש 4 מלב המפרץ עד אריה שנקר, כביש 22 נחסם צפונה ממחלף עם כביש 75.

    מבז"ו נמסר כי מדובר במיכל אחד של כ-12 אלף קו"ב כאשר פחות מ-10% נמצאים במיכל. אין נפגעים והכוחות כיבוי רבים עוסקים במניעת התפשטות האש לסביבה. "המיכל לא נמצא בקרבת מתקני הייצור. עיקר המאמץ מושקע בקירור המכלים הסמוכים. להערכתנו בתוך כשעה וחצי יאזל הדלק במיכל הבוער".

    בהערכת מצב שהתקיימה כשעה לאחר פרוץ הדליקה הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער. גם אם אכן כך יקרה, החומר יגלוש לתוך מאצרה יעודית וישאר מתוחם. עיקר הדאגה היא מהמיכלים השכנים וכוחות הכיבוי מנסים למנוע מקרינת החום לחמם את דופן אותם מיכלים.

    מבחינת הערכת הסיכונים כרגע הרדיוס בו קיימת סכנה מוחשית לחיי אדם הוא רדיוס בן 150 מ' סביב המיכל וזה התחום בו נמצאים לוחמי האש. בינתיים מפלס הדלק במיכל הבוער ירד ל-75 ס"מ.

    שדה התעופה בחיפה כרגע פתוח וממשיך בפעילות מבצעית כבשגרה. צוות כיבוי ורכב כיבוי תעופתי יצא לסייע בכיבוי השריפה.

    יחידת כבאות והצלה של חברת החשמל נרתמה לסייע בפעולות כיבוי שריפת הענק שפרצה במפעל בתי הזיקוק. כבאית וצוות כבאים של תחנת הכוח חיפה הוזנק בדקות אלה ובדרכו למפעל בכדי לסייע בפעולות הכיבוי.

    המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, בודק את נסיבות הדליקה והשפעתה על הסביבה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור ומעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד נמצאים בשטח ונותנים הנחיות. המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד הבריאות, ממליץ לציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.

    משטרת מחוז חוף: בעקבות שריפה בבז"ן, נחסמו לתנועה לשני הכיוונים כביש 4 שדרות ההסתדרות מלב המפרץ עד אריה שנקר, צפון, כביש 22 נחסם לתנועה ממחלף איקאה לכיוון כביש 772 עד מחלף יגור. "בשלב זה אין סכנה לתושבים, כוחות המשטרה וההצלה במקום מבודדים את האיזור ופועלים לכיבוי השריפה ומבצעים ניטור. נבקש מהציבור שלא להגיע למקום. דרך חלופית לנהגים באמצעות כביש 70, 75" נמסר מהמשטרה.

    צילום: כיבוי אש ואיחוד הצלה



    0 תגובות